danger
A böngésző nem támogatott

A böngésző nem támogatott

Stikeez FrissFejek Stikeez FrissFejek Stikeez FrissFejek

A Hupikék Törpikék Stikeez-ek megérkeztek! A Hupikék Törpikék Stikeez-ek megérkeztek!

Stieez - FrissFejek
Stieez - FrissFejek
Stieez - FrissFejek
Fa
Stikeez FrissFejek
Stikeez FrissFejek
Égbolt felhőkkel
Stikeez FrissFejek gyűjtődoboz és társasjáték
Stikeez FrissFejek gyűjtőzsák
Stikeez FrissFejek figura

Ismerd meg valamennyi Stikeez-t!

Alma

ALMA

„Minden nap egy alma az orvost távol tartja” – jó, ha ezt megjegyzed. Az egyik legegészségesebb gyümölcs vagyok, rendkívül gazdag antioxidánsokban, flavonoidokban és élelmi rostokban (pektin) ezért napi rendszeres fogyasztásom számos betegség megelőzésében segít.

Ananász

ANANÁSZ

Kedvelt trópusi gyümölcs vagyok, segítem az emésztésed és tisztítom a bélrendszered. A rengeteg C-vitaminnak köszönhetően pedig erősítem immunrendszered. Kellemes ízem csillapítja az édesség iránti vágyat, nyugodtan fogyaszthatsz akár desszertként is.

Áfonya

ÁFONYA

Egészséges, mégis finom, alacsony cukortartalmú bogyós gyümölcs vagyok, telis-tele védő és tápláló anyagokkal. Fogyassz legalább egy maréknyit belőlem, cserébe támogatom immunrendszered és megvédelek a betegségektől.

Banán

BANÁN

Az egyik legkedveltebb, igen sokoldalú déli gyümölcs vagyok. Sok energiát nyerhetsz belőlem, ezért testmozgás, vagy tanulás előtt érdemes fogyasztanod. Fejlődésedhez ellátlak A-, E- és B-vitaminokkal, valamint káliummal, magnéziummal, vassal, mangánnal és foszforral is.

Brokkoli

BROKKOLI

Közeli rokonságban állok a karfiollal és a kelbimbóval. Virágom, száram és zsenge levélkéim is ehetők. Szuper zöldség vagyok, hisz annyi értékes vitamin és ásványi anyag van bennem. Rostokban is bővelkedek, így a szorulást is elkerülheted, ha megeszel.

Citrom

CITROM

Családom a citrusfélék, van bennem C és B-vitamin, folsav, kálium és réz is. Savanykás ízem leplezi a cukortartalmam. Lúgosítok és segítem az emésztésed, ezért fogyassz minél gyakrabban. Saláták öntetében, mártásokban és limonádéban is kiválóan érzem magam.

Cseresznye

CSERESZNYE

Igazán zamatos vagyok és rendkívül tápláló, hiszen sok-sok vitamin, de más gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító anyag is van bennem. Víztartalmam magas, így a nyári melegben kiválóan hűsítelek és hidratállak. Szemezgess belőlem bátran!

Dinnye

DINNYE

Rokonaim a tökfélék, magas a víz, de alacsony a rosttartalmam, ezért könnyen tudsz emészteni. Több mint 90%-om víz, így a forró nyári melegben kiválóan hidratállak. Szuper édes nasi vagyok önmagamban és gyümölcssaláta részeként egyaránt.

Eper

EPER

A bogyós gyümölcsök táborát erősítem. Magas tápanyag és antioxidáns tartalmamnak köszönhetően védem az szív és érrendszered, valamint támogatom a szervezeted optimális működését. Remélem, nem leszel rám allergiás!

Kivi

Kivi

Kicsi vagyok és szőrős, de annál egészségesebb. Hemzseg bennem a C-vitamin, még a citromot is lekőrözöm. Ha rendszeresen fogyasztasz, karbantartom emésztésed és még aludni is jobban fogsz tőlem.

Körte

KÖRTE

Nőies alakom ellenére nem hizlalok, épp ellenkezőleg, mivel sok bennem a rost, így jól eltelítelek. Emellett C-vitamint és karotinoidokat, káliumot, magnéziumot és kalciumot is nagyobb mennyiségben tartalmazok. Fogyassz tízóraira vagy uzsonnára pár szem mandulával/dióval.

Burgonya

KRUMPLI

Keményítőben gazdag gumómért mindenki rajong. C és B-vitaminokban bővelkedem. Megjegyezném, hogy nem csak sült burgonyaként vagyok ízletes, hanem levesben, főzelékben és salátában is megállom a helyem.

Mangó

MANGÓ

Édes ízű, formás és lédús egzotikus gyümölcs vagyok. Kiváló rostforrásnak, illetve magas béta-karotin tartalmam miatt pedig egyben szuper bőrápolónak is születtem. Jól passzolok a többi nyersanyaghoz, ezért bátran kipróbálhatsz édes és sós ételekben egyaránt.

Narancs

NARANCS

Családom a citrusfélék, tele vagyok C-vitaminnal és jótékony növényi hatóanyagokkal. A téli hidegben jobb vagyok, mint az orvosság, hisz megvédelek a betegségektől. Egyél meg a rostjaimmal együtt és ne csak a préselt levemet fogyaszd!

Padlizsán

PADLIZSÁN

Gyönyörű lila héjam nem kell eltávolítani, mert az is ehető. Energia és szénhidráttartalmam alacsony, így nagyobb mennyiségben is nyugodtan ehetsz belőlem. Tápanyagokban bővelkedem, ezért sokszor hús helyett is fogyasztanak. Tegyél próbára Te is!

Paprika

PAPRIKA

Nem csak szép színem, de ízem miatt is javasolt rendszeresen fogyasztanod. Rendkívül magas az antioxidáns hatású C-vitamin tartalmam, ezért velem olyan erős és ellenálló leszel, hogy közösségbe is nyugodtan mehetsz.

Paradicsom

PARADICSOM

Bármily meglepő, de rokonom a krumpli. Piros színem a likopinnak köszönhetem, mely antioxidánsként védi sejtjeinket és támogatja az immunrendszert. Magas víztartalmam ellenére tele vagyok értékes tápanyagokkal, ezért gyakran tegyél belőlem a tányérodra.

Póréhagyma

PÓRÉHAGYMA

A hagymafélék családjába tartozom, szuper képességem, hogy legyőzöm a bacikat. C-, B6-vitaminnal, folsavval, vassal, káliummal és magnéziummal töltelek fel, hogy erős és ellenálló legyél. Nem csípek, mint más rokonaim, így bátran fogyaszthatsz.

Sárgarépa

RÉPA

Én vagyok az egyik legkedveltebb gyökér, nem véletlenül. Hemzseg bennem a béta-karotin, melyet szervezeted A-vitaminná tud átalakítani és emiatt szuper lesz a látásod, ha elég gyakran rágcsálsz.

Saláta

SALÁTA

Fitt és üde vagyok, Téged is frissítelek, méregtelenítelek és fiatalon tartalak. Ha rendszeresen fogyasztasz jó lesz az emésztésed, egészséges lesz a hajad-bőröd, tehát kívül-belül szépítelek. Sokat is ehetsz belőlem, mert vigyázok a vonalaidra.

Szőlő

SZŐLŐ

Szinte az összes szervezeted számára fontos tápanyagot tartalmazom. Jó hatással vagyok az emésztésedre, a keringésedre és az idegrendszeredre is, ezért rendszeresen csipegess belőlem. Minden bizonnyal kiérdemeltem, hogy antioxidáns bajnoknak hívjanak.

Tök

TÖK

Amit tök jó gyakran fogyasztani, csakúgy mint rokonaimat a cukkinit, a patisszont és az uborkát. Magas rost és víztartalmamnak köszönhetően könnyen emészthető vagyok. Szerves sóim pedig garantálják, hogy csontozatod erős legyen.

Uborka

UBORKA

Magas víztartalmamnak és rostjaimnak köszönhetően pozitívan hatok emésztésedre. Számos jótékony vitaminnal és ásványi anyaggal látom el szervezetedet, ilyen például a B-, C-, K-vitamin, a kálium, a magnézium, és a foszfor. Nyersen és héjammal együtt fogyassz!

VÖRÖSHAGYMA

Igazi gyógyító vagyok, hisz gyulladáscsökkentő és baktériumölő hatásom is van. Ha rendszeresen fogyasztasz, retteghetnek tőlünk a bacik. Nyersen is jóízű vagyok, és mindenféle ételhez passzolok.