Köszönjük érdeklődését az online áruházértékelés iránt.

A személyes adatok védelme a Lidl számára különösen fontos. Ezért minden esetben törekszünk arra, hogy vásárlóink, honlap látogatóink információs önrendelkezési jogát megfelelően biztosítsuk. A következőkben kifejtjük, hogy az online értékelés során mely személyes adatok, mikor, milyen célból és meddig kerülnek a Lidl, mint adatkezelő részéről kezelésre.  

1. Az online áruházértékelés oldal, mint eszköz használata

Az online értékelés kitöltésére létrehozott oldalunk (www.lidl.hu/velemenyefontos) megnyitása során a hozzáférési adatok naplófájlok formájában kerülnek rögzítésre. A naplófájlok az alábbi adatokat tartalmazzák:​

  • a weboldal megnyitásának dátuma és időpontja
  • a weboldalon eltöltött idő

​Az IP cím rögzítésére nem kerül sor.

2. Vevői felmérés (kérdőív kitöltése) a vásárlási tapasztalatokról

A kérdőív kitöltése során csupán a vásárlása alkalmával kapott nyugtán szerepelő boltszámot illetve nyugtaszámot szükséges megadnia a honlapon, hogy a visszajelzését az értékelt bolthoz tudjuk igazítani. Ezáltal tudunk valós képet kapni egy-egy üzletünk hatékonyságáról. A nyugtaszám alapján az Ön személyére való következtetés nem lehetséges, abban az esetben sem, ha a vásárlását bankkártyával vagy más – névre szóló -  utalvánnyal (pl. Erzsébet kártya) bonyolította le.

A Vevői felmérés, kérdőív kitöltése során kizárólag akkor kerül sor személyes adatok kezelésére, ha azt Ön önként megadja a részünkre, így például akkor, ha szeretné, hogy az Ügyfélszolgálatunk felvegye Önnel a kapcsolatot egy kérdés vagy észrevétel további tisztázása érdekében. Ennek lehetősége azonban minden esetben opcionális és önkéntes. 

3. Ügyfélszolgálatunkon keresztül történő kapcsolatfelvétel

Amennyiben Ön a 2. pontban is írt esetben szeretné, hogy Ügyfélszolgálatunk az online értékelése során felmerült kérdése, észrevétele, esetleges panasza esetén közvetlenül felvegye Önnel a kapcsolatot, úgy ehhez a következő személyes adatok megadása szükséges:

  • teljes név, valós e-mail cím vagy telefonszám

Ebben az esetben a kitöltött értékelése és a megadott személyes adatai továbbításra kerülnek az Ügyfélszolgálatra. A megadott adatokat Ügyfélszolgálatunk a kapcsolatfelvétel céljából használja fel. Attól függően, hogy panasza, észrevétele milyen jellegű, az alábbi törlési idők leteltét követően személyes adatai haladéktalanul törlése kerülnek:

Kategória neveTörlési határidő (nap)
Nyitvatartási idők90 nap
Kapcsolat bolt / Raktárközpont90 nap
Szortimentre vonatkozó információ90 nap
Barátságosság90 nap
Bolt megjelenése90 nap
Hiánycikk szortiment90 nap
NonFood hiánycikk90 nap
Érdeklődés bolti árumennyiség iránt90 nap
Frissesség90 nap
Kasszasor90 nap
Kasszázási hiba / elszámolási hiba90 nap
Általános kérdések kártyás fizetés90 nap
Kártyás fizetés könyvelésre vonatkozó kérdések90 nap
Árfeltüntetés90 nap
Termékvisszaadás (pénzvisszafizetés) / csere90 nap
Számlakiállítás / Bon termékre vonatkozó érdeklődés90 nap
Elveszett tárgy90 nap
Káresemény bolt90 nap
Ajánlatok (szolgáltató) bolt90 nap
Üvegvisszaváltás90 nap
Telkek90 nap
Egyéb bolt90 nap
Reklamációkezelés-kritikus90 nap
Reklamációkezelés szervizpartner/ QS1095 nap
Érdeklődés Non Food tartozék / alkatrész iránt90 nap
Termékadatok Non Food90 nap
Tájékoztatás az akció időpontjáról90 nap
Termékvisszaadás (Nem tetszett / nem jó)90 nap
Ajánlatok Non Food beszállítók90 nap
Egyéb Non Food90 nap
Idegen anyag a termékben90 nap
Érzékelés90 nap
Súlyhiány / darabhiány90 nap
Rossz tartalom90 nap
Egyéb90 nap
Csomagolás90 nap
Deklaráció (tartalom adatai)90 nap
Termékprobléma egyéb90 nap
Összetevők90 nap
Ár90 nap
Biztonsági adatlap90 nap
Termékjavaslatok90 nap
Tájékoztatás az akció időpontjáról90 nap
Ajánlatok Food szállítók90 nap
Egyéb Food90 nap
Termékproblémák zöldség & gyümölcs / növények90 nap
Termék- / Szortimentre vonatkozó érdeklődés zöldség & gyümölcs / növények90 nap
Egyéb zöldség & gyümölcs90 nap
Reklámhibák90 nap
Prospektust nem kapott90 nap
Problémák a prospektusterjesztéssel90 nap
Lidl receptek90 nap
Ajánlatok reklám90 nap
Nyereményjátékok90 nap
Egyéb reklám (érdeklődések / vélemények / javaslatok)90 nap
Kezdőlap (www.lidl.hu)90 nap
Feliratkozás / Lejelentkezés90 nap
Egyéb hírlevél90 nap
Egyéb90 nap
Álláspályázat90 nap
Adományok / szponzoráció90 nap
Telefonbetyár / Spam1 nap
Sajtó / média / érdekcsoportok90 nap
Nemzetközi érdeklődés90 nap
Egyéb továbbítás90 nap
Adat törlése (adatvédelem)1 nap
Blue Mobile90 nap
Perso Hotline90 nap
Panaszkönyvi bejegyzés1825 nap

 

4. Nyereményjáték

Önnek lehetősége van, hogy a kérdőív kitöltését követően részt vegyen az online áruházértékeléshez kapcsolódó Nyereményjátékunkban. A Nyereményjátékban való részvételhez szükséges személyes adatok:

  • érvényes e-mail cím vagy telefonszám (amennyiben Ön nem rendelkezik érvényes e-mail címmel)
  • a vevői felmérés/kérdőív kitöltése során megadott bolt- és nyugtaszám

Tájékoztatjuk a Nyereményjátékban résztvevőket, hogy a nyereményjáték során megadott adatok a Vevői felmérés során megadott adatoktól külön adatbázist képeznek, így a megadott e-mail vagy telefonszámból nem lehetséges a Vevői felmérés során kitöltött kérdőívre történő következtetés. További személyes adatok megadása csak akkor válik szükségessé, ha Ön nyer. Ebben az esetben az Ön által megadott e-mail címen illetve telefonszámon felvesszük Önnel a kapcsolatot. Ahhoz a nyereményt ki tudjuk Önnek postázni, szükséges lesz teljes nevének és lakcímének a megadása. Az így megadott adatokat a Számviteli törvény értelmében 8 évig kötelesek vagyunk megőrizni. Bővebb információkat a Nyereményjátékról és a kapcsolatfelvételről a Nyereményjáték szabályzat menüpont alatt olvashat.

5. Adattovábbítás 3. személy részére

Adatai sem a kérdőív, sem a nyereményjáték során nem kerülnek továbbításra jogosulatlan harmadik személy részére. Abban az esetben, ha panasza, észrevétele egy termékünkre vonatkozik és kérte az Ügyfélszolgáltunk által történő közvetlen kapcsolatfelvételt,  Ügyfélszolgálatunk külön tájékoztatni fogja Önt arról, hogy a panaszát és észrevételét esetleges 3. személy részére (pl. gyártó) szükséges továbbítani. Ebben az esetben azonban az adattovábbításhoz külön írásbeli nyilatkozatot fogunk kérni. Enélkül az adattovábbítás nem történhet meg. Kivételt képez ez alól a LIDL-el kapcsolatban álló vállalat MaritzCX GmbH, székhelye: Borselstrasse 18. 22765 Hamburg, Németország, mely a kérdőívekből beérkező személyes adatokat megkapja, ezek azonban a beérkezéstől számított 1 hónapon belül törölésre kerülnek.

6. Vásárlóink jogai

Minden esetben joga van az Önt érintő és a Lidl által kezelt személyes adatokról tájékoztatást kérni, melyet a Lidl legkésőbb 25 napon belül teljesít. Egyebekben kérheti személyes adatai helyesbítését, zárolását, törlését a kötelező adatkezelés kivételével. Ebben az esetben kérjük forduljon a Lidl adatvédelmi felelőséhez a 7. pontban megjelölt postai vagy e-mail címen.

7. További kérdések

A személyes adatai kezelésével kapcsolatban felmerülő további kérdése, észrevétele esetén forduljon bizalommal a Lidl belső adatvédelmi felelőséhez:

  • Levelezési cím: Lidl Magyarország Bt./ Adatvédelem, 1037 Budapest, Rádl árok 6.
  • E-mail: adatvedelem@lidl.hu

Állapot: 23.02.2018