A power songtól a profi playlistekig: zenével legyőzöd a kilométereket

Ha még nem próbáltad a futást zenével a füledben, akkor itt az ideje! Meg fogsz lepődni, hogy az a kis alattomos emelkedő is könnyebb lesz, amit gyűlölsz a mindennapi futókörödön. Megmutatjuk mi a power song, és adunk pár tippet a playlistedhez is - vagy használd a miénket!

Ha az ember nem biológus, vagy nem tapasztalta még, milyen hatással van fizikai teljesítőképességére a zene, akkor nem gondolná, mire képes a teste, ha megfelelő ritmusok és dallamok veszik körül. Az ütemes ritmusok ugyanis már a magzati korban az élet részévé válnak: az édesanya szívverését gyermeke már a méhen belül érzékeli és reagál rá. Nem véletlen, hogy később, a felnőttkorban is a basszusok képesek megváltoztatni szívverésünk ritmusát.

Persze amikor azokat a dalokat válogatod össze, amelyeket futás közben szeretnél hallgatni, akkor ne a ritmus, a BPM vagy a zene szervezetedre gyakorolt vélt vagy valós hatása döntsön - lehet, hogy túl monoton szettet állítanál össze magadnak, ha csak ezekre a szempontokra alapoznál. A zene lényege, hogy a mozgásra hangoljon, és elterelje a figyelmet a fáradtságról, izomfájdalomról, amellett, hogy a monoton (és sajnos sokszor unalmas) futást izgalmassá teszi számodra. Azaz válogass a kedvenceid közül olyan dalokat, amelyekben a ritmust is érzed, vagy másképp fogalmazva: táncolhatóak.

Többet ér a futás, ha időről-időre beiktatsz egy olyan rövid szakaszt, ahol nagyobb erőbedobással futsz, a kocogást vágtára váltod. Ezeken a szakaszokon van igazán jelentősége a power songoknak: azoknak a számoknak, amelyekből csak úgy árad az energia, amelyeket ha koncerten hallanál, azonnal táncolni, vagy ugrálni kezdenél. Ezek a dalok segítenek abban, hogy átsegítsenek a holtponton, és a lassuló kocogásból újra lendületes futást varázsoljanak. Kísérletezz, próbáld ki, hogy neked 3, 4 vagy 5 dalonként érdemes-e egy power songot beiktatni a futós playlistbe - ez teljesen egyéni, hogy neked mi válik be.

Mi a középutat választottuk, a LIDL Vital Futás! playlistben minden ötödik dal lett power song, így egy Margitsziget-kör alatt kb. 3-4-szer kell majd kirobbanó tempóra váltanod, ha a mi playlistünket hallgatod. Szerintünk menni fog!

Katt ide a LIDL VITAL RUN playlist-ért!

Szuper playlist-et raktál össze?

Oszd meg velünk a Facebookon, használd a #lidlvitalfutas hashtag-et!