Szabaduljunk meg a súlyfeleslegtől!

A különböző diéták segíthetnek a fogyásban, de az egészséges életmód a sport mellett kiegyensúlyozott táplálkozást is jelent. A kalóriákban szegény, ám vitalizáló étrendet viszont csak kevés diéta biztosítja kellő mértékben.


A helyes táplálkozás egyik alapja a rendszeresség: étkezzünk naponta minimum négyszer, lehetőleg mindig ugyanabban az időpontban. Bár ez sokszor nehéz, törekedjünk arra, hogy az evés kiemelt szerepet kapjon a programunkban: együnk kényelmes körülmények között, nyugodtan, nem kapkodva. A fő étkezések adagjait a szakértők szerint az 1 tenyérnyi hús, 1 ökölnyi szénhidrát és 2 ökölnyi zöldség szabállyal lehet a leginkább meghatározni. A reggeli, az ebéd és a vacsora mellé iktassuk be a tízórait és az uzsonnát is. A reggelit sose hagyjuk ki, a vacsorát pedig lefekvés előtt legalább másfél órával fogyasszuk el.

A mozgásban gazdag életmódhoz elengedhetetlen az energiát biztosító szénhidrát – de fontos, hogy milyen forrásból jut hozzá a szervezet. Éppen ezért csökkentsük a túl sok tápanyagot nem tartalmazó, finomított lisztből készült termékek – mint a fehér kenyér, a tésztafélék – fogyasztását, valamint a burgonya- és az édességadagokat. Ehelyett a szénhidrátbevitel nagyobbik részét teljes kiőrlésű kenyér, zabkorpa és sok gyümölcs tegye ki. A szénhidrátbevitel minőségi átalakítása mellett fontos visszaszorítani a sok cukrot, sót és állati zsírt tartalmazó élelmiszereket. Nem kell kiiktatni a húst az étrendünkből, de a vörös húsok mennyiségének jelentős csökkentése mellett fogyasszunk halat és szárnyasokat. A zsírok nagy részétől pedig főzési szokásaink átalakításával is megszabadulhatunk. A főzéshez, sütéshez inkább használjunk olívaolajat, a zsiradékban való sütéssel szemben pedig válasszuk a gőzölést, párolást, a fóliában, teflonedényben vagy fedett cserépedényben, mikrohullámú sütőben készítést.

Egészséges étrend egész napra

Rostban gazdag ételek, melyek egész nap biztosítják számunkra a megfelelő energiaszintet. Ez minden fogyókúra és kiegyensúlyozott étkezés alapja!

  • Reggeli – Áfonyás zabkása

    A reggeli a kiegyensúlyozott táplálkozás elengedhetetlen eleme. Fontos, hogy rostban és vitaminban gazdag ételekkel indítsuk a napot!

  • Tízórai – Egy doboz joghurt

    A joghurt gazdag káliumnban, kalciumban, B-vitaminban és fehérjében. Elősegíti a kalcium jobb felszívódását a belekben, mivel a joghurtban található tejsav tökéletes környezetet biztosít ehhez. Fogyasszuk minél gyakrabban!

  • Ebéd – Lazac zöldséges rizzsel

    Kombináljuk a fehérjét zöldségekkel és szénhidráttal. Fontos, hogy utóbbiból fogyasszuk a legkevesebbet!

  • Uzsonna – Natúr magvak

    Egészséges zsírokban gazdag táplálékforrások, így energiában is igen gazdagok. Magas továbbá a vitamin és ásványianyag tartalmuk. Az olajos magvak gazdagok többszörösen telítetlen zsírsavakban, amik csökkenthetik a koleszterinszintet, a vérnyomást, emellett jelentős szelén-, valamint kálium-, kalcium-, magnézium-, cink-, E-vitamin- és élelmirost-források.

  • Vacsora – Görög vagy Waldorf saláta

    Igyekezzünk vacsorára minél könnyebb ételeket fogyasztani. Válasszunk salátákat vagy könnyebb zöldségleveseket!