Természetes vitaminforrásaink

A sport mellett fontos odafigyelni a helyes táplálkozásra és a megfelelő természetes vitaminbevitelre. A napi friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás nem luxus, számtalan fajtából választhatunk ízlésünk szerint.

  • Gránátalma

    Mivel a gránátalma rostokban gazdag, de kalóriatartalomban szegény, kiválóan alkalmas méregtelenítésre és súlycsökkentésre. A gyümölcsben található C-vitamin erősíti az immunrendszert, a K-vitamin pedig segít, hogy egészségesek maradjanak a csontjaink.

  • Gyömbér

    A gyömbér egy igazi jolly joker: amellett hogy A-, C-, E- és B-vitamint tartalmaz, magas a magnézium-, a foszfor-, a kálium-, a vas- és a cinktartalma is. Természetes gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító, de gyomornyugtató és emésztésjavító hatásairól is ismert.

  • Grapefruit

    A felesleges kilók igazi ellenszere! Rostjainak folyadékfelvevő képessége rendkívül magas, lebontja az állati zsírokat. A citrancs májtisztító hatásáról is ismert, így tisztítókúránkban használhatjuk.

  • Ananász

    A C-vitaminban, káliumban és folsavban gazdag ananász egy sokoldalú kilófaló: a bromélia nevű enzimmel a fehérje emésztésében és a zsírégetésben nyújt hathatós segítséget. Kiváló kiegészítője bármilyen fogyókúrás étrendnek.

  • Alma

    Az almának jelentős a rost, sav, vitamin és ásványi anyag tartalma, ezenkívül kiváló antioxidáns forrás. Kiemelkedő továbbá a kalcium-, magnézium-, foszfor-, kálium-, cink-, mangán, és  C-vitamin tartalma.

  • Tojásparadicsom

    A "római óriás"-ban 11-12 féle vitamin is megtalálható. Közöttük a legjelentősebbek a C-, B1- és B2-vitaminok, valamint a karotin. Hatásos vértisztító, vesetisztító és a fogyókúrák elengedhetetlen alapanyaga. Salátába szeletelve, egytálételekkel együtt sütve vagy magában is fogyaszthatjuk.

  • Avokádó

    Gazdag telítetlen zsírsavakban, tartalmaz A-, B-, C- és E-vitamint, káliumot, foszfort, vasat, nátriumot valamint kalciumot és magnéziumot is. Kitűnő antioxidáns, és jó hatással van a szív- és érrendszeri problémákra. Az avokádót fogyasszuk nyersen, pirítós kenyérrel, kevés citromlével, fokhagymával és sóval.

  • Padlizsán

    A padlizsán nem tartalmaz túl sok tápanyagot, azonban alacsony kalóriatartalma miatt a fogyókúrázók egyik kedvelt eledele. Nagy mennyiségben találunk a padlizsánban karotint, C-, B1- és B2-vitamint, és számos ásványi anyagot. A padlizsánt használhatjuk saláta alapanyagaként, de fogyaszthatjuk pirítva vagy töltve is.

  • Szívsaláta

    A B-vitaminnak köszönhetően az emésztési rendszert kitűnően támogatja a szívsaláta: serkenti a kiválasztást és a fehérjék emésztését, valamint az anyagcserét. Mivel a salátának magas a kalcium- és a magnézium-tartalma is, jótékonyan hat az izmok és a csontozat fejlődésére, karbantartására.

Zöld smoothie recept

Cukor, ízesített joghurt és fagylalt nélkül készül az igazán egészséges smoothie, melyhez a friss gyümölcsök és/vagy zöldségek mellé tejet, vizet vagy frissen facsart gyümölcslevet adhatunk.

Fél avokádót és egy nagyobb kivit hámozzunk meg, majd kockázzunk fel. A smoothie-gépbe tegyünk még ezen kívül két marék bébi spenótlevelet, 3–4 dl vizet, valamint egy lime levét. Ezt követően a hozzávalókat alaposan turmixoljuk össze. Szükség esetén édesíthetjük 1 teáskanál mézzel vagy egy fél banánnal.