Testi-lelki egészség

A felgyorsult világunk diktálta tempó sokunknál állandósult szorongást okoz, megnehezítve ezzel hétköznapjainkat. Csökken a koncentrációképességünk, alvászavar és fokozott ingerlékenység lép fel. Testi és lelki egészségünk érdekében itt az ideje, hogy kikapcsoljunk, és egyszerre erősítsük testünket és lelkünket. Erre pedig remek megoldást jelenthet a jóga!

Jóga tippek alapfokon

Jógalabdánk segítségével az otthon végzett gyakorlatok sokkal színesebbé válhatnak. A jóga és a pilates gyakorlatok során is alkalmazhatók a labdák – végezzünk mély, koncentrált légzéssel összekapcsolt mozgást, s közben lassan, megfontoltan mozogjunk, kitartva az egyes mozdulatokat.

  • Csónak póz

    Erősíti a hasizmot, a gerincet, a karokat és a csípőhajlító izmokat.

  • Gyémánt póz

    Kényelmes ülőpóz pihenésre és meditációhoz. Javítja a tartást és megbékíti az elmét.

  • Harcos póz

    Javítja a tartást. Állóképességet ad az egész testnek és felkészít a nehezebb álló gyakorlatokra.

  • Előrehajlítás

    Visszaadja a gerinc rugalmasságát és megnyújtja a térd inait. Jógatéglával könnyítheted a pózt!

  • Kobra póz

    Csillapítja a bosszúságot és az indulatot. Ülőmunkát végzőknek nagyon fontos háterősítő!

  • Kobra variáció

    Jót tesz az emésztésnek, miközben harmonizálja és élénkíti az egész szervezetet és az idegrendszert.

  • Oldalsó szögtartás

    Javítja az állóképességet, a tartást, emellett erősíti a szívet és szép lábakat formál.

  • Háromszögállás

    Nagyon összetetten erősít, miközben jól hat az emésztésre, és hadat üzen az úszóguminak.

Mit érdemes tudni a jógáról?

A jóga Indiában alakult ki és igen fontos szerepet játszik a hindu szellemiségben. A modern, Nyugat-Európában ismert jóga is gyakran tartalmaz a hinduizmusból származó tradicionális elemeket, erkölcsi és etikai alapelveket, illetve a test megerősítésére és jó állapotának megőrzésére szolgáló pózokat, úgynevezett ászanákat. A jógának négy fő változata létezik, melyekből később az összes egyéb irányzat is kifejlődött. Ezek a Bhakti-jóga, az áhítat, a szeretetteljes odaadás jógája, a Karma-jóga, az akarat, az önfegyelem és a tettek jógája, a Dzsnyána-jóga, a tudás, a bölcsesség és a józan ítélőképesség jógája és a Rádzsa-jóga, a meditáció ösvénye. A jóga célja, hogy az ember testének tökéletes urává legyen. Mindennapos gyakorlása javítja az egészséget, jó közérzetet teremt, mentális megtisztulást hoz és az életminőség javulását eredményezi.