Játszótér az egész világ

Sport a szabadban

Nemcsak a fitnesztermekben lehet alaposan megizzasztani magunkat, menjünk ki a friss levegőre, és keressünk a környéken egy felnőtt játszóteret! A street workout egyre nagyobb népszerűségnek örvend, ami nem is csoda, hiszen a mozgás teljes szabadságát kínálja. A változatos gyakorlatsorok a szabadban bárhol elvégezhetők, tehát ingyenesen, kortól és nemtől függetlenül bátran űzhetők.

A street workout egy funkcionális edzés, ami azt jelenti, hogy a feladatok elvégzéséhez nem használunk plusz súlyokat, mindössze a saját testünket. Ezáltal nagymértékben csökken a sérülésveszély, ami nagyon fontos szempont, főleg ha most kezdjük felfedezni a kültéri sportolás adta lehetőségeket.  Érdemes gumiburkolatú játszóteret keresnünk, mert a puha talaj mindig kíméletesebb az ízületeinkkel, vagy olyat, ahol adottak a különféle állványzatok, amelyekkel változatosabb gyakorlatsort teljesíthetünk. Persze, ha nincs ilyen a környéken, egy egyszerű füves terület is elegendő az alapvető gyakorlatok elvégzéséhez. Ez egy igazán pénztárcabarát módja az izomtömeg-növelésnek, próbáljuk ki! A legnépszerűbb alapgyakorlatok közé tartozik a fekvőtámasz, a guggolás és a húzódzkodás.

A fekvőtámasznál a karhajlítás sokféleképpen végezhető, számos eszközzel nehezíthetjük a gyakorlatot. Akár a lábunkat akasztjuk a hevederbe, akár a kezünket helyezzük magasabbra, a lényeg, hogy a törzs és a hasizom végig stabil legyen, és egészen a földig ereszkedjünk felsőtestünkkel. A guggolásnál fontos a helyes testtartás. Miután elsajátítottuk a helyes mozgást, és képesek vagyunk egyenes derékkal leereszkedni úgy, hogy a térdünk ne menjen a lábfejünk elé, homokzsákkal a nyakunkban, vagy kettlebell golyóval a kezünkben is guggolhatunk, vagy végezhetünk kitöréseket. Az egyik legkeményebb feladat a kar- és hátizmok erősítésére a húzódzkodás. Ha nincs korlát, amire csimpaszkodhatunk, egy lámpaoszlophoz rögzített hevederrel is húzódzkodhatunk. Kapaszkodjuk a fogantyúkba, és nyújtott karral ereszkedjünk hátra. Minél kisebb szöget zárunk be a földdel, a gyakorlat annál nehezebb.

Ezt használd! – Legjobb eszközök a szabadban is!

  • Kézisúlyzó

    A több darabból álló kézisúlyzókat edzettségi állapotunknak megfelelően állíthatjuk össze. Amennyiben kezdők vagyunk, könnyebb súlyokkal kezdjünk és inkább  a szériaszámokat növeljük.

  • Fekvőtámasz keret

    A fekvőtámasz keret stabil fogást biztosít, használatával mélyebbre ereszkedhetünk, így sokkal hatásosabb a karhajlítás.

  • Expander

    A gumi expander erősítő gyakorlatokhoz, nyújtáshoz és strechinghez is kiválóan alkalmas.

  • Alkarerősítő

    A alkarerősítő rendszeres használatával azon gyakorlatoknál érhetünk el látványos javulást, melyekhez elengedhetetlen a biztos fogás.

  • Felfüggeszthető heveder

    A felfüggeszthető hevederrel speciális edzéstervet állíthatunk össze, segítségével minden izomcsoportot megdolgoztathatunk.

A kettlebell golyók használata előtt mindenképpen bizonyosodjunk meg arról, hogy a feladatokat helyes technikával hajtjuk végre! Először súly nélkül gyakoroljuk őket!