Kényeztető felfrissülés

A sportolás utáni relaxálás egyik legkellemesebb módja a kényeztető szaunázás – egyedül vagy akár társasággal, a felüdülés garantált.

Mielőtt megpihenünk a forróságban, döntsük el, hogy egy finn szaunába ülünk le, vagy inkább az infrakabint választjuk. Utóbbiban az infravörös sugárzástól izzadunk – ennek hatása a bőr alsó rétegeibe is eljut. A finn szaunában a kabinban lévő 70-100°C-os hőmérséklet miatt verejtékezünk, és a víznek itt alapvető szerepe van. Sőt, ha tehetjük, a finn szaunában használjunk vízzel elkevert illóolajokat. A citrom segít az ellazulásban, az eukaliptusz görcsoldó hatású és izomfájdalmak ellen is jó, a kókusz-vanília keverék pedig egy élénkítő, aktivizáló édes-fűszeres illat. Lehetőség szerint ruhátlanul szaunázzunk, hogy a szaunázás jótékony hatásait egész testünkön érezzük: az anyagcsere fokozásával nem csak közérzetünk lesz jobb, de bőrünk is felélénkül és kisimul. A szaunázás menete négy szakaszra bontható: előkészítő, hevítő, hűtő és befejező szakasz. A hevítőben eltöltött ideális időtartam minden esetben maximum 8-12 perc legyen! Sportolás után válasszuk a lazító, relaxáló szaunázást, melynek során három szaunamenet és 1-2 óra pihenés javasolt. A szaunázás során elvesztett vízmennyiséget mindig pótoljuk, lehetőleg szénsavmentes ásványvízzel. Ha a szaunavilágból kilépve éhesnek érezzük magunkat, akkor hallgassunk a finnekre: fogyasszunk húst vagy halat, friss zöldségekkel, de még egy pohár bor is kellemesen hathat szervezetünkre. S hogy hemperegjünk-e a hóban szaunázás után? Ha bírjuk a hideget, próbáljuk ki! A 8-12 perces benntartózkodásokat minden esetben 5-10 perces hűlési fázisokkal kell megszakítani, ezért hűtsük le magunkat bátran a szabad levegőn.

A sókristály-lámpa hatásai

Az elektromos készülékek, sugárzások túlnyomórészt pozitív töltésű ionokat hoznak létre, ezért a belélegzett levegő levertté, kedvtelenné, erőtlenné tesz minket. A sólámpa viszont elvégzi a levegő ioncseréjét a lakásban, ezért enyhíti ezeket a tüneteket, sőt, további légúti betegségek kialakulását is megelőzi. A sólámpák színe az átlátszó fehéren át egészen a narancsvörösig terjedhet, látványuktól harmónia és nyugalom járja át lelkünket, a himalájai sótól pedig a lakás levegője a tengerparti séták illatát juttatja eszünkbe. Szerencsére egyszerűen beszerezhető, elérhető áron.

Wellness az otthonunkban

Egy forró kádfürdő még a legnehezebb napok gondjait is elfeledteti velünk, ezért készítsünk be fürdőszobánkba néhány alapvető kelléket, melyek igazi spa-élményben részesítenek minket.

Engedjük tele a kádat, szórjunk bele fürdősót, gyújtsunk meg pár gyertyát, kapcsoljuk be az akusztikus zeneválogatásunkat, és csak élvezzük az édes semmittevést. Ha kellően ellazultunk a habokban, egy luffaszivacsra csepegtessünk a kedvenc tusfürdőnkből, és dörzsöljük át vele a bőrünket. Használhatunk szizálrost szivacsot is, mely stimulálja a bőr vérkeringését, ha körkörös, masszírozó mozdulatokat végzünk vele. Egy fürdőkefével vagy görgős fa masszírozóval gyúrjuk át a megfáradt izmainkat, a kislábujjunktól a fejünk búbjáig. Ne feledkezzünk meg a bőrápolásról sem: a fürdőzés legvégén egy habkővel tisztítsuk meg talpunkat a bőrkeményedésektől. A sós fürdőben a bőrünk megduzzad, bőségesen raktároz a nedvességből, ezért szárítkozás után kenjünk be magunkat visszazsírosító olajjal, különben az elraktározott víz a bőrünkből hamar elillan!