Borospohár koccintás borfilozófia

Mi kell ahhogy, hogy egy palack bor a Lidl polcaira kerüljön?

Minden egyes bornak, amely polcainkra kerül, stílusában és árkategóriájában kiválónak kell lennie.

Herczeg Ágnes a Lidl borszakértője

Ennek érdekében Herczeg Ágnes, a Lidl borszakértője a polcokra kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választja ki. A kiválasztás folyamata alapos és hosszú, hiszen biztosnak kell lennie, hogy az adott kategória remek tételei kerülnek a vevőinkhez.

Első lépésként a stílusukban és árkategóriájukban hasonló borok közül választja ki a kiváló minőséget képviselő palackokat. Majd a kiválasztott borok újabb kóstoláson esnek át, ahol visszaellenőrzi, hogy minden tétel megfelel-e a magas kritériumoknak. Végül a harmadik kóstolás a polcra kerülés előtt történik, ekkor egy rövid leírás is készül a borok ízvilágáról.

Ezek a lépések segítenek abban, hogy a különböző kategóriákban a nagyszerű minőségű palackok kerüljenek a polcokra. Herczeg Ágnes, a Lidl borszakértője, közel 20 éve dolgozik borokkal, a világ meghatározó borszakértői között tartják nyilván*, számos hazai és nemzetközi borversenyen bírál. 

A Lidl régóta elkötelezett támogatója a magyar borkultúrának és a minőségi élvezetet biztosító, mértékletes borfogyasztásnak. Hisszük, hogy a változatos, nívós borok különlegessé tehetik a mindennapokat, és egy jól kiválasztott bor emeli az esemény fényét, legyen szó egy ünnepi vacsoráról, vagy épp egy gondosan kiválasztott ajándékról.

Minden árkategóriában sokszínű, a  lehető legjobb borkínálatot szeretnénk a vevőinknek biztosítani, ezért is dolgozunk a legjobb borszakértőkkel. 

(* a Decanter World Wine Award bírálóiról szóló leírás, és a Future50 shortlist alapján)

Wine Expo Hungary

A Lidl a magyar beszállítókért program keretében 2014-ben hívtuk életre a Lidl Wine Expo Hungary rendezvénysorozatot, ahol az európai országok Lidl-borbeszerzői válogathatnak kedvükre a magyar borászok kiváló termékeiből. A hat éve hagyományosan megrendezésre kerülő esemény célja a magyar borok nemzetközi hírnevének öregbítése, a magyar bortermelők támogatása, a magyar export és a gazdasági növekedés elősegítése. A kezdeményezés, amely életre hívásának az elmúlt évek hazai borfogyasztási tendenciái is alapul szolgáltak, lehetőséget teremt a hazai pincészetek, köztük kisebb családi és kézműves termelők számára is, hogy termékeik bemutatásra kerüljenek más európai Lidl áruházak vásárlói számára, népszerűsítve ezzel a kiváló minőségű magyar borokat.

A rendezvénysorozatnak köszönhetően évről évre jelentősen nő a Lidl Magyarország borértékesítése, ami azt jelenti, hogy 2019-ben 23,7 millió palack bort értékesített a vállalat, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Mindebből a vállalat a külpiacokra 5,1 milliárd forintot értékben szállított, amely a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát jelenti, vagyis a Lidl Magyarország tudhatja magáénak továbbra is a legnagyobb hazai borexportőr címet. A vállalat Európa szerte 12 országba 142-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, amelyek közül a top 3 felvevő piacot Németország, Lengyelország és Nagy-Britannia jelentette. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a szürkebarát, a királyleányka, az Egri Bikavér és a Tokaji Furmint bizonyultak.
A külpiaci sikerek mellett kiugróan teljesítettek a magyar borok itthon is, a Lidl polcairól közel 12 millió palack fogyott, ami majdnem 23 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. A hazai tendenciákról elmondható, hogy a magyar vásárlók a magyar borokat részesítik előnyben, az állandó kínálatban szereplő termékek közül pedig az Irsai Olivér a legnépszerűbb. Emellett kedveltek a könnyed rozéborok és a tradicionális gyümölcsös vörösborok is. A magyar fogyasztókat továbbra is az árérzékenység jellemzi, de a vásárlók sokkal nyitottabbak és egyre növekszik az érdeklődés a minőségi borok felé, így egy-egy üveg palackért hajlandók akár magasabb árat is kifizetni.