Mi kell ahhogy, hogy egy palack bor a Lidl polcaira kerüljön?

Minden egyes bornak, amely polcainkra kerül, stílusában és árkategóriájában kiválónak kell lennie.

Ennek érdekében Herczeg Ágnes, a Lidl borszakértője a polcokra kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választja ki. A kiválasztás folyamata alapos és hosszú, hiszen biztosnak kell lennie, hogy az adott kategória remek tételei kerülnek a vevőinkhez.

Első lépésként a stílusukban és árkategóriájukban hasonló borok közül választja ki a kiváló minőséget képviselő palackokat. Majd a kiválasztott borok újabb kóstoláson esnek át, ahol visszaellenőrzi, hogy minden tétel megfelel-e a magas kritériumoknak. Végül a harmadik kóstolás a polcra kerülés előtt történik, ekkor egy rövid leírás is készül a borok ízvilágáról.

Ezek a lépések segítenek abban, hogy a különböző kategóriákban a nagyszerű minőségű palackok kerüljenek a polcokra. Herczeg Ágnes, a Lidl borszakértője, közel 20 éve dolgozik borokkal, a világ meghatározó borszakértői között tartják nyilván*, számos hazai és nemzetközi borversenyen bírál. 

A Lidl régóta elkötelezett támogatója a magyar borkultúrának és a minőségi élvezetet biztosító, mértékletes borfogyasztásnak. Hisszük, hogy a változatos, nívós borok különlegessé tehetik a mindennapokat, és egy jól kiválasztott bor emeli az esemény fényét, legyen szó egy ünnepi vacsoráról, vagy épp egy gondosan kiválasztott ajándékról.

Minden árkategóriában sokszínű, a  lehető legjobb borkínálatot szeretnénk a vevőinknek biztosítani, ezért is dolgozunk a legjobb borszakértőkkel. 

(* a Decanter World Wine Award bírálóiról szóló leírás, és a Future50 shortlist alapján)

A Lidl a magyar beszállítókért program keretében 2014-ben hívtuk életre a Lidl Wine Expo Hungary rendezvénysorozatot, ahol az európai országok Lidl-borbeszerzői válogathatnak kedvükre a magyar borászok kiváló termékeiből. Az öt éve hagyományosan megrendezésre kerülő esemény célja a magyar borok nemzetközi hírnevének öregbítése, a magyar bortermelők támogatása, a magyar export és a gazdasági növekedés elősegítése. A kezdeményezés, amely életre hívásának az elmúlt évek hazai borfogyasztási tendenciái is alapul szolgáltak, lehetőséget teremt a hazai pincészetek, köztük kisebb családi és kézműves termelők számára is, hogy termékeik bemutatásra kerüljenek más európai Lidl áruházak vásárlói számára, népszerűsítve ezzel a kiváló minőségű magyar borokat.

A rendezvénysorozatnak köszönhetően évről évre jelentősen nő a Lidl Magyarország által folytatott exporttevékenység, ami azt jelenti, hogy 2018-ban a 2014-as exportforgalom több mint háromszorosát  bonyolította a Lidl Magyarország, aminek értéke meghaladja a közel 11 millió Eurót. Míg 2014-ben 6 európai ország fogadta hazánk borait, addig az elmúlt évben Európa-szerte 14 országba 165-féle kiváló minőségű magyar bort exportáltunk. Ezzel az ütemű fejlődéssel és szinte példátlan lehetőséggel a Lidl mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít a magyar borászok számára, valamint büszke arra, hogy 2018-ban Magyarország teljes palackos borexportjának 27 százalékát  bonyolította, mellyel érezhetően hozzájárul az ország gazdasági növekedéséhez.