A LAKTÓZMENTES ÉTKEZÉSRŐL

Laktózintolarencia

Manapság egyre felkapottabb téma a laktózmentes táplálkozás. Trendirányzat vagy egészségmegőrzés? Nézzük, milyen betegség állhat a háttérben.

 

Laktózintolerancia esetén, mikor a szervezet nem képes a laktóz (= tejcukor) lebontására, sem kell a tejtermékek fogyasztását mellőzni. LIDL kínálatában megtalálható laktózmentes termékek pl.: laktózmentes tej/vaj/joghurt/túró/sajt mind biztonsággal fogyaszthatók, így nem kell lemondanunk a kiegyensúlyozott és változatos étrendről. Attól sem kell tartanunk, hogy így kevesebb vitaminhoz és ásványi anyaghoz jutunk, hisz a laktózmentes termékek beltartalmi értéke megegyezik a normál tejtermékekével. Bátran használhatjuk ezeket a laktózmentes termékeket ételkészítéshez is, hiszen a sütés és főzés során is megőrzik laktózmentességüket.

Nem csak laktóz, hanem akár teljes mértékben tejmentes és így tejfehérjét (=kazeint) sem tartalmazó növényi alapú tejtermék helyettesítőket is találhatunk a kínálatban, ilyenek a növényi tejek, a kókuszjoghurtok, valamint a szójából készült termékek (pl.: tofu, szója desszert). Érdemes a natúr termékeket választani és előnyben részesíteni, melyek jellemzően hozzáadott cukrot sem tartalmaznak.

Laktózmentes termékek

laktóz egy, főként tejtermékekben előforduló cukorféle (más néven tejcukor), mely elsősorban emésztőrendszeri panaszokat okoz azok számára, akiknek a szervezete nem tudja lebontani. Ha laktózérzékenységet diagnosztizálnak, akkor sem kell kétségbe esni, hiszen manapság számos laktózmentes termék közül tudunk válogatni. Szintén örömhír, hogy a laktózt bontó enzimet szájon
át is könnyen pótolhatjuk.