GRILL TIPPEK SZÉLL TAMÁSTÓL

Mindenünk a grillezés, lesse el Széll Tamás technikáját!

Széll Tamás rendhagyó helyszínen mutatja be Önöknek a szabadtéri grillezés trükkjeit, faszénen grillezett pácolt csirkecombot és csirkemellet készít, grillezett zöldségekkel!

FIGYELJÜNK A RÉSZLETEKRE!

Tűz

Ez az alapja mindennek, így mi is kültéri a sütögetés legfontosabb alapelemével kezdünk. A grillsütő alján található lyukakkal szabályozzuk a huzatot, nem pedig a hamut kaparjuk ki rajta. Állítsuk szinkronba a grill tetején lévő szellőzővel! Begyújtás előtt az alsó szellőzőt nyissuk ki a maximum állásra, hogy siettessük a parazsat és hamarabb megélénkülhessen.Ha egyenletesen izzik a parazsunk, akkor alul-felül a felére zárjuk a szellőzőnyílást, így csökkentjük a hőt, hiszen nem megégetni szeretnénk a húsokat és a zöldségeket, hanem szépen meggrillezni.

Faszén

Ne direkt a zsákból öntsük ki, hanem kézzel, egyenletesen eloszlatva rakjuk a sütőre. Gyújtsuk meg a szén közé rakott préselt papírkockákat, majd helyezzük vissza a rostélyt is. Fontos, hogy a rostély együtt forrósodjon fel a grillel, ne utólag rakjuk azt a már meleg parázsra. A tetőt a grillre visszahelyezve és a felső szellőzőket teljesen kinyitva nagyjából 20-30 perc elegendő ahhoz, hogy átmelegedjen a grillsütőnk, és izzó parazsunk legyen.

Pác

Az előre bepácolt húsokra öntsünk egy pici olajat, és még a tálban forgassuk át őket – a parázs felett viszont semmi esetre se locsoljunk már olajat a húsokra, mert abból csak felesleges füst, tűz és korom lesz. Mindig azokkal a húsokkal kezdjük a grillezést, melyek picit nehezebben sülnek, tehát a vastagabb, csontosabb részekkel. A csirkének adjunk pár perc egérutat a legvégére hagyott zöldségekkel szemben. Utolsó mozzanatként őrölt borssal ízesítsük a frissensülteket.

Sült zöldségek

Egy keverőtálba rakjunk minden olyan zöldséget, amit szeretnénk meggrillezni (paprikát, cukkinit, hagymát, padlizsánt, burgonyát), sózzuk és cukrozzuk is kicsit őket, majd jöhet az olaj. 

Öntetek, marinádok

Olívaolajból, reszelt citromhéjból és fokhagymából, frissen vágott petrezselyemből extrém mennyiségű borssal és sóval összekeverve készítsünk vinaigrette-öntetet az eddigre már megsülő ételeinkhez, illetve salátáinkhoz. Tálaláshoz vágjunk fel egy kis salátát, friss idény- zöldséget, és arra is öntsünk a marinádból. Egy friss, vegyes saláta mindig remek kiegészítője lehet a grilles ételeknek.

AMIT A GRILL TERMÉKEKRŐL TUDNI KELL

Galló Nóra, a Lidl dietetikus szakértőjének tanácsai

Legyen szó csirkéről, sertésről, grill kolbászról, darált húsos pogácsáról (pleskavice) vagy csevapcsicsáról a LIDL kínálatában széles választékban megtalálhatók a friss, előre pácolt és ízesített húsok, illetve húskészítmények.

A grill termékek előnye, hogy rövid idő alatt ínycsiklandó húsételek készíthetők akár az egész család számára. A grillezés olyan konyhatechnológiai eljárás, melynek során nem használunk zsiradékot, tehát az így készült ételek alacsonyabb zsírtartalommal és energiatartalommal rendelkeznek. Éppen ezért fogyni vágyók és diétázók is beilleszthetik a grill húsokat étrendjükbe, hiszen ezek a termékek jó alternatívái a bő zsírban sült rántott ételeknek.

A pácolás hatására a húsok rövidebb idő alatt elkészülnek, nem száradnak ki, zamatosabbak lesznek és az ízek is megmaradnak. Tartsuk szem előtt, hogy grillezés közben ne süssük túl a húsokat és a feketére szenesedett húst egészségkárosító hatása miatt semmiképp se fogyasszunk. 

Tipp: a grill ételeket tálaljuk grill zöldség körettel, nagy adag zöldfűszeres-joghurtos öntettel készült friss salátával, vagy akár savanyúsággal kísérve.