Banner

Borfilozófiánk

Mi kell ahhoz, hogy egy palack bor a Lidl polcaira kerüljön?

Minden egyes bornak, amely polcainkra kerül, stílusában és árkategóriájában kiválónak kell lennie.

Első lépésként a borbeszerzőnk és borszakértőnk stílusukban és árkategóriájukban hasonló borok közül választják ki a kiváló minőséget képviselő palackokat. Majd a kiválasztott borok újabb kóstoláson esnek át, ahol visszaellenőrzik, hogy minden tétel megfelel-e a magas kritériumoknak. Végül a harmadik kóstolás a polcra kerülés előtt történik, ekkor egy rövid leírás is készül a borok ízvilágáról.

A Lidl régóta elkötelezett támogatója a magyar borkultúrának és a minőségi élvezetet biztosító, mértékletes borfogyasztásnak. Hisszük, hogy a változatos, nívós borok különlegessé tehetik a mindennapokat, és egy jól kiválasztott bor emeli az esemény fényét, legyen szó egy ünnepi vacsoráról, vagy épp egy gondosan kiválasztott ajándékról.


Saját házasítások


Saját házasítások készítésekor a legharmonikusabb, legfinomabb bor előállítására törekszünk. A borászatban a fajtaborokból, alapborokból választjuk ki a házasításhoz legalkalmasabbakat, és ezeket a megfelelő arányban használjuk fel a bor elkészítéséhez. A különböző tulajdonságú borok hatnak egymásra, ezért a kapott ízkombináció komplexebb és finomabb, mint a borok külön-külön. A célunk az, hogy az adott fajtából az adott árkategóriában a legtermészetesebb módon a lehető legtöbbet hozzuk ki. Ezek a borok kizárólag a Lidl polcain találhatóak meg.


Kimagasló ár-érték arány


Azon dolgozunk, hogy adott kategóriában a lehető legjobb ár-érték arányú borokat biztosítsuk a vevőink számára. Ennek egyik legfontosabb alappillére, hogy a borászatokkal transzparensen, mindenki számára előre tervezhető módon, és lehetőség szerint közvetlenül dolgozunk együtt.


Széles kínálat


Számunkra minden borkedvelő egyformán fontos, épp ezért az alacsonyabb árfekvésű borok épp úgy megtalálhatók kínálatunkban, mint a minőségi hétköznapok elérhető árú borai, a nemzetközi kínálat egy-egy jellegzetessége, és a különleges alkalmakra a legkiválóbb magyar pincészetek ikonikus borai.


Kis és nagy pincészetek


Fontos missziónk, hogy birtokmérettől függetlenül felkutassuk és eljuttassuk a legszebb és legjobb ár-érték arányú borokat a Lidl vásárlókhoz. Vannak olyan boraink, amelyek hazai és nemzetközi népszerűségüknél fogva több millió palackkal kerülnek ki a világ Lidl boltjainak polcaira. Számunkra azonban épp annyira fontosak azok a kis családi borászatok is, akik számára egy-egy Lidl megjelenés biztosítja azt, hogy egy-egy boruk az egész országban elérhető legyen.

Text And Image Section

A Lidl Magyarország számára kiemelt jelentőséggel bír a hazai bortermelők és pincészetek támogatása, ezért a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjával összhangban, 2014-ben azzal a céllal indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok nemcsak hazai, hanem határon túli ismertségét és népszerűségét, és minél több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira.


A vállalat törekvéseit jól jelzi, hogy az elmúlt időszak nehézségei ellenére a magyar borok megőrizték versenyképességüket mind a hazai, mind a külföldi Lidl áruházakban, ami a teljes hazai borágazat szempontjából is meghatározó.


A Lidl 2022-ben 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez, ami több mint 60 százalékos növekedést jelent az öt évvel ezelőttihez képest.


A belföldi értékesítés során a vállalat közel 8 milliárd forint értékben vásárolt kitűnő ár-érték arányú borokat mind a hazai neves mind pedig a családi pincészetektől, ami öt év alatt több mint 80%-os növekedést jelent.


Az áruházlánc rendkívül büszke arra is, hogy több mint 15 millió palack bort értékesített 2022-ben a külpiacokon, és már 16 európai országban több mint 200 féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók. A külpiacokon a legkedveltebb fehérborok a Furmint, a Királyleányka és a Szürkebarát, melyekből az elmúlt öt évben 44,7 millió palack fogyott.


Borkínálatát meghatározott szakmai szempontok alapján állítja össze az áruházlánc, így kisebb családi pincészetekkel és nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködik a vállalat. Mindezeknek köszönhetően kiváló ár-érték arányú magyar borokkal találkozhatnak a vásárlók itthon és a külföldi Lidl áruházakban egyaránt. A kiemelkedő sikereket mi sem mutatja jobban, mint hogy 2018-2022 között összesen több mint 60 milliárd forinttal járult hozzá a Lidl a hazai borágazat további fejlődéséhez, sikereihez.