Mi kell ahhoz, hogy egy palack bor a Lidl polcaira kerüljön?
Minden egyes bornak, amely polcainkra kerül, stílusában és árkategóriájában kiválónak kell lennie.

Ennek érdekében Herczeg Ágnes, a Lidl borszakértője a polcokra kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választja ki. A kiválasztás folyamata alapos és hosszú, hiszen biztosnak kell lennie, hogy az adott kategória remek tételei kerülnek a vevőinkhez.
Első lépésként a stílusukban és árkategóriájukban hasonló borok közül választja ki a kiváló minőséget képviselő palackokat. Majd a kiválasztott borok újabb kóstoláson esnek át, ahol visszaellenőrzi, hogy minden tétel megfelel-e a magas kritériumoknak. Végül a harmadik kóstolás a polcra kerülés előtt történik, ekkor egy rövid leírás is készül a borok ízvilágáról.
Ezek a lépések segítenek abban, hogy a különböző kategóriákban a nagyszerű minőségű palackok kerüljenek a polcokra. Herczeg Ágnes, a Lidl borszakértője, közel 20 éve dolgozik borokkal, a világ meghatározó borszakértői között tartják nyilván*, számos hazai és nemzetközi borversenyen bírál.
A Lidl régóta elkötelezett támogatója a magyar borkultúrának és a minőségi élvezetet biztosító, mértékletes borfogyasztásnak. Hisszük, hogy a változatos, nívós borok különlegessé tehetik a mindennapokat, és egy jól kiválasztott bor emeli az esemény fényét, legyen szó egy ünnepi vacsoráról, vagy épp egy gondosan kiválasztott ajándékról.
Saját házasítások
Saját házasítások készítésekor a legharmonikusabb, legfinomabb bor előállítására törekszünk. A borászatban a fajtaborokból, alapborokból választjuk ki a házasításhoz legalkalmasabbakat, és ezeket a megfelelő arányban használjuk fel a bor elkészítéséhez. A különböző tulajdonságú borok hatnak egymásra, ezért a kapott ízkombináció komplexebb és finomabb, mint a borok külön-külön. A célunk az, hogy az adott fajtából az adott árkategóriában a legtermészetesebb módon a lehető legtöbbet hozzuk ki. Ezek a borok kizárólag a Lidl polcain találhatóak meg.
Kimagasló ár-érték arány
Azon dolgozunk, hogy adott kategóriában a lehető legjobb ár-érték arányú borokat biztosítsuk a vevőink számára. Ennek egyik legfontosabb alappillére, hogy a borászatokkal transzparensen, mindenki számára előre tervezhető módon, és lehetőség szerint közvetlenül dolgozunk együtt.
Széles kínálat
Számunkra minden borkedvelő egyformán fontos, épp ezért az alacsonyabb árfekvésű borok épp úgy megtalálhatók kínálatunkban, mint a minőségi hétköznapok elérhető árú borai, a nemzetközi kínálat egy-egy jellegzetessége, és a különleges alkalmakra a legkiválóbb magyar pincészetek ikonikus borai.
Kis és nagy pincészetek
Fontos missziónk, hogy birtokmérettől függetlenül felkutassuk és eljuttassuk a legszebb és legjobb ár-érték arányú borokat a Lidl vásárlókhoz. Vannak olyan boraink, amelyek hazai és nemzetközi népszerűségüknél fogva több millió palackkal kerülnek ki a világ Lidl boltjainak polcaira. Számunkra azonban épp annyira fontosak azok a kis családi borászatok is, akik számára egy-egy Lidl megjelenés biztosítja azt, hogy egy-egy boruk az egész országban elérhető legyen.
(* a Decanter World Wine Award bírálóiról szóló leírás, és a Future50 shortlist alapján)

A Lidl Magyarország számára kiemelt jelentőséggel bír a hazai bortermelők és pincészetek támogatása, ezért a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjával összhangban, 2014-ben azzal a céllal indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok nemcsak hazai, hanem határon túli ismertségét és népszerűségét, és minél több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira.
Ezen törekvésének köszönhetően a vállalat 2021-ben újabb rekordot döntött: több, mint 30,1 millió palack magyar bort értékesített itthon és külföldön összesen, amelyek közül a legnagyobb felvevőpiacot az Egyesült Királyság jelentette, és az országba irányuló palackos borexport több, mint 90%-a Lidl Magyarországhoz köthető. Mindemellett Csehország, Németország és Lengyelország tartozik még a vállalat top felvevő piacai közé. A diszkontlánc tapasztalatai alapján a legnépszerűbb borfajtáknak továbbra is a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér bizonyultak. A 2021-ben bonyolított borexport értéke immár elérte a 7,8 milliárd forintot, amely rendkívül dinamikus bővülést jelent, ugyanis az elmúlt két év alatt közel 56%-kal nőtt az eladott italok értéke. Sőt, a teljes magyar palackos borexport 36%-át a vállalat bonyolította és ezzel továbbra is megőrizte Magyarország legnagyobb borexportőri címét.
Az áruházlánc hazai értékesítése is folyamatosan növekvő tendenciát mutat: 2021-ben 14,5 millió palack magyar bort vásároltak a hazai áruházakban, ami 10 százalékkal magasabb 2020-hoz képest. A hazai vásárlók a magyar borokat részesítik előnyben, az állandó kínálatban szereplő termékek közül pedig az az illatos borokat, a könnyed rosékat, és a tradicionális vörösborokat kedvelik, valamint egyre keresettebbek a különféle habzóborok.